Hitta din målgrupp på sociala medier.
Vilken kanal ska man välja och hur ofta behöver man publicera något? Det finns inte ett givet svar på föregående frågor då varje företag och bransch skiljer sig åt, precis som de sociala medier plattformarna. I marknadsstrategin för sociala medier bör mål, syfte, personas, kanalval, budget och tonalitet finnas med. Beroende på vilka målgrupper du vill nå och vilket resultat som ska uppnås kan separata strategier krävas för de olika plattformarna. I din sociala medier strategi bör även en innehållsstrategi, produktionsplan, publiceringsschema och verktyg för uppföljning ingå.
Det kan vara en tidskrävande process men är väl värt det. Med en strategi för era sociala medier kommer er ROI att öka avsevärt. Behöver du hjälp med strategi, contentproduktion eller att skapa engagemang i era sociala medier? Våra content managers är experter på att skräddarsy koncept och strategi för olika branscher och guidar dig gärna på vägen, eller varför inte, spara tid och resurser och låt oss göra hela jobbet!