fbpx

Så ska vi etablera Tammuz Family i Norden

Det internationella företaget Tammuz ska nu lanseras i samtliga Nordiska länder under samlingsnamnet Tammuz Nordic, med målet att snabbt ta en stark marknadsposition i Sverige, Finland, Norge, Danmark och Island.

Image

Utmaning

Tammuz Family har en stark position internationellt, men för att anpassa företagets erbjudande till Norden ställs höga krav på både strategi, kommunikation och innehållsskapande.
Uppdraget är att fungera som extern marknadsavdelning för att etablera Tammuz Nordic i Norden.
Den strategiska kommunikationsplanen ska skapa leads för nya kunder och stärka relationen med de befintliga kunderna. För att lyckas med detta kommer Tammuz Nordic finnas tillgängliga för sina kunder på flera digitala plattformar och variera kommunikationen med video-, artiklar- och ljudmaterial.

Kommunikationsmål

Tammuz Nordic mål är att positionera sig som internationell expert i branschen och bygga ett stort förtroende, detta görs genom tydlig information om sina processer, surrogatdestinationer, juridisk hjälp och kontaktpersoner. Tammuz Familys position som världsledande inom surrogat- och fertilitetsföretag ska etableras även i de Nordiska länderna och webbinnehållet analyseras och förbättras kontinuerligt.

Vill du har mer information?

Ta kontakt med oss för att få mer information om våra tjänster och vad vi erbjuder.

Valet av digital partner och byrå grundas i att vi uppskattar Engages stora engagemang, nyfikenhet och att de snabbt agerar för att vi gemensamt ska kunna visa ett positivt resultat. Detta är dessutom ett gäng som är villiga att testa nya sätt att kommunicera och gärna ger oss förslag på hur vi kan utvecklas och tala direkt till vår målgrupp. Min upplevelse är att Engage alltid försöker göra det lilla extra

– Jenny Zimmermann, VD Tammuz Nordic 

Lösning

Arbetssättet lägger stort fokus på SEM och SEO för att driva trafik till hemsidan. Målgruppen får ta del av informativt och inspirerande innehåll i Tammuz Nordics sociala medier. Det löpande innehållet som produceras  är optimerat för respektive digitala kanal och blandar artiklar, video och grafisk design med olika tema och vinklar.  Nyhetsbrev  skapas på alla nordiska språk för att skriftligt uppdatera befintliga och potentiella kunder. Större reportage och artiklar med inspirerande innehåll skapas för hemsidan.

Image
  1. 1

    SEO / SEM

    Hemsidan optimeras för att öka antalet nya leads. Arbetssättet lägger stort fokus på SEO och SEM för att driva trafik till hemsidan. Vi ansvarar för Google och Facebook annonsering för samtliga nordiska länder.

  2. 2

    Sociala medier

    Kunderna får ta del av informativt och inspirerande innehåll i Tammuz Nordics sociala medier. Det löpande innehållet som produceras  är optimerat för respektive digital kanal och innefattar text, rörligt material och grafisk design med olika tema och vinklar. 

  3. 3

    Nyhetsbrev

    Skapas på alla nordiska språk för att skriftligt uppdatera befintliga och potentiella kunder. Större reportage och artiklar med inspirerande innehåll skapas för hemsidan.

  4. 4

    Videoserie

    Tillsammans med familjer som Tammuz Nordic har hjälpt skapar vi en videoserie där varje familjer får dela med sig av sin resa tillsammans med Tammuz. Resan från ofrivillig barnlöshet till att bilda familj. En videoserie med syfte att inspirera, utbilda och sprida hopp.

  5. 5

    Podcast

    För att ge målgruppen en genuin inblick i Tammuz Nordics arbete och vem medarbetarna är produceras en podcast med olika ämnen, gäster och verkliga berättelser.

  6. 6

    Webinar

    Genom att sätta upp och arrangera webinar får målgruppen möjlighet att interagera med Tammuz Nordic och få en personlig bild av företaget.

Vill du också ha hjälp med de digitala kanalerna?

Just nu bjuder vi på en kostnadsfri förstudie! Gör en gratis analys av förbättringspotentialen i era digitala kanaler och få förslag på åtgärder.